Acties

Wilt u de onderwijsprojecten steunen met een actie, of u op een andere manier inzetten voor onze stichting. Neem contact met ons op en wij vertellen u graag meer over ons werk. Bij u op school, in de kerk, serviceclub, bedrijf of vereniging komt onze ambassadeur graag een presentatie verzorgen. Verschillende informatieve,  sportieve en educatieve acties liggen voor u klaar.

Hieronder onze lopende acties. U kunt er meteen mee aan de slag!

Huisjesproject ‘Kay Matthew’

De huisjes ‘Kay Matthew’ vorderen gestaag. Er zijn al vijf huisjes helemaal klaar en bewoond, nog drie zijn onderdak. (juni 2017). Zelfs zonder dat een huis af is zijn de nieuwe bewoners er ingetrokken. Zo slecht woonden zij. Dit huisje wordt later afgemaakt. De mensen die al een huis bewonen zijn enorm dankbaar en gelukkig met deze eigen plek en wonen er met veel plezier. In mei 2017 kwam John Peter (16 jaar) naar Haïti om het huisje te helpen bouwen voor zijn geboortemoeder. Dat is mogelijk dankzij de vele giften. Renel, de Haïtiaanse aannemer, zet deurposten en raamkozijnen voordat de muren gemetseld worden. Dit heeft hij geleerd van de Nederlandse vrijwilligers, die in januari en februari 2017 hebben helpen bouwen.

Geitenproject

Het geitenproject is goed verlopen. Er zijn tot nu toe 136 geiten uitgedeeld. (vanaf eind nov. 2016 t/m juni 2017) De eerste lammetjes zijn geboren. Elke ouder en kind die een geit hebben gekregen geven ons een lam terug, zelfs twee keer. Deze lammeren worden dan weer aan andere mensen uitgedeeld.  Zo helpt uw gift voor één drachtige geit door de jaren heen veel mensen die jullie hulp hard nodig hebben. Dank jullie wel!