Haïtikidz Support Plan

Help een kind naar school met het Haïtikidz Support Plan

Sinds december 1998 zorgt Stichting Naar School in Haïti ervoor dat kinderen door het volgen van onderwijs kans op een betere toekomst hebben. Klein begonnen heeft Marijke Zaalberg ervoor gezorgd dat er inmiddels vele kinderen (van kleuters tot 3e klas middelbare school) elke dag naar school kunnen én op school een maaltijd krijgen.
Haïti is een land met weinig kansen, het is het armste land van het Noordelijke halfrond en een groot deel van de bevolking leeft onder de armoedegrens.
Onderwijs maakt hierin het verschil. Wij zijn ervan overtuigd dat onderwijs het begin is van het einde van armoede.

Voor veel Haïtianen is het leven momenteel een zware opgave. Haïti verkeerd sinds 2019 in een grote crisis. Het is er onrustig en heel onveilig. Gewapende gangsters kidnappen elke dag willekeurige mensen, eisen grote sommen losgeld en schieten mensen dood. Ze blokkeren straten en belangrijke kruispunten, waardoor het voor de mensen onmogelijk is geworden om te gaan werken, naar school te gaan of handel te drijven. De corona pandemie heeft er een flinke schep bovenop gedaan. Er is geen enkele steun vanuit de overheid. Er is geen vangnet als je door ziekte in de problemen bent gekomen. Voedsel is voor velen onbetaalbaar. Voor veel ouders betekent dit dat zij hun kind, met veel pijn in hun hart, niet naar school kunnen laten gaan.

Begin schooljaar 2021-2022 kwamen meer dan 80 kinderen niet naar school, omdat hun ouders het schoolgeld niet konden betalen. Een verdietige situatie met vele lege stoelen in de klas. Juist nu is het belangrijker dan ooit dat een kind onderwijs kan krijgen. Zo blijven zij zich ontwikkelen en houden zij hoop op een betere toekomst.

Speciaal die kinderen kunt u helpen met ons Haïtikidz SupportPlan. Met een bijdrage van € 37,50 per maand kan een kind in Haïti een jaar lang bij ons naar school, inclusief materiaal en schoolmaaltijd.

Voor meer informatie of aanmelding kunt u ons stichtingkantoor bellen of mailen: info@StichtingNaarSchoolinHaiti.nl

Heeft u altijd al een kind in een arm land kans op een betere toekomst willen geven. Wordt dan deelnemer van het Haïtikidz Support Plan. Voor € 1,25 per dag zorgt u ervoor dat een kind elke dag naar school kan en een schoolmaaltijd kan eten.

Het HaïtiKidz Support Plan geeft ook de mogelijkheid een lager bedrag (vanaf € 10,00) per maand te doneren. Op het aanmeldingsformulier kunt u dit aangeven. Namens de Kidz in Haïti danken wij u heel hartelijk voor uw steun.

Download hier het deelnameformulier Haitikidz Support Plan

Ook voor scholen, bedrijven en instellingen is het mogelijk één of meerdere kind op afstand te steunen. Denk aan de mogelijkheid een klas of leraar te steunen.

kaNScentraal

kaNScentraal steunt sinds dit schooljaar (2021-2022) 60 kinderen met hele en halve beurzen. Kinderen, waarvan de ouders het schoolgeld niet kunnen betalen, kunnen dankzij de steun van kaNScentraal wel naar school. Dat is zo fijn en betekent heel veel voor deze kinderen en hun families.

Weten welke kinderen er gesponsord worden? Klik hier voor een overzicht en foto’s

Etui & schriften € 2,50 per maand 25
+ schoolboeken € 5,00 per maand