Sponsorfietstocht 2017

Fiets mee met de sponsorfietstocht ‘The Ride on Education’
Ga van 22 t/m 29 juli de uitdaging met ons aan!
Fiets in 2017 mee naar Brussel voor onze stichting.
ALLE INFORMATIE OP EEN RIJTJE:
• Sponsorfietstocht: laat je sponsoren om onderwijs in ontwikkelingslanden mogelijk te (blijven) maken en te verbeteren!
• Er kan gefietst worden voor diverse stichtingen.Wij hopen dat jij je voor onze stichting laat sponsoren!

Zaterdag 22 t/m zaterdag 29 juli 2017. Dit is de eerste week van de zomervakantie in Noord-NL.
7 dagetappes en op dag 5 een rustdag.

• Start: Beilen. Eindbestemming: Grimbergen, nabij de Belgische hoofdstad Brussel.
• We fietsen gemiddeld 80 à 85 km. per dag, maar de voorlaatste dag is de lengte 95 km. en de laatste dag 70 km. Dit maakt tezamen een totaal van circa 580 km. Zoals de ervaring leert komen de dagelijkse verschillen door de situering van campings.
• Halve dagetappes fietsen kan ook; ong. 40 km. op een dag fietsen en u (en uw fiets) de andere helft van de dagetappe vanaf het zogenoemde wisselpunt laten vervoeren naar/van de camping met onze transportservice. U kunt hier iedere dag gebruik van maken, maar ook alleen enkele dagen.
• Iedere dag fietst u van camping naar camping via prachtig uitgestippelde routes! (Elders overnachten, bijv. B&B of hotel, is ook mogelijk op eigen initiatief.)
• Het thema dit jaar is water: langs beken, kanalen, rivieren, plassen, door beekdalen, met een aantal veerpontjes. Al dat water levert mooie landschappen op; daar fietsen we dus doorheen. We hebben de grote steden vermeden.
• Route 2017 in grote lijnen: eerst door het uitgestrekte Dwingelderveld, door de Weerribben, langs Kampen en alle andere oude stadjes langs de oude Zuiderzee, na Hilversum door het mooie groene en waterrijke hart van Holland, via Midden-Delfland en over de Deltawerken. Op dat stuk door Midden-Holland passeren we ook diverse mooie oude stadjes. In een bijna rechte lijn fietsen we dus van Beilen naar de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden, waarna we via de kustlijn van Walcheren en de boot naar Breskens de kustlijn vervolgen tot Knokke. Daarvandaan fietsen we dan door via Brugge en Gent naar Grimbergen, nabij Brussel. In België fietsen we grote afstanden over fietspaden langs kanalen en vooral langs de Schelde.
• De tocht kent dit jaar geen heuvels van enige betekenis. Iedereen met een goede gezondheid kan zo’n toeristische fietstocht volbrengen. De tocht is ook voor gezinnen goed te doen en geschikt voor allerlei soorten fietsen. E-bikes mogen ook!
• U kunt de dagelijkse afstand zelf vergroten of zelfs verkleinen door gebruik te maken van de eerder genoemde transportservice. Zo zijn er dus mogelijkheden voor lange-afstandsfietsers en voor jonge en/of onervaren fietsers.

Wilt u meer informatie? Heeft u vragen? Bezoek de website www.therideoneducation.nl of mail naar: info@StichtingNaarSchoolinHaiti.nl.
Deelnemen? Ga naar de website www.therideoneducation.nl en klik op de homepage op de grijze ‘Fiets mee!’-knop om het inschrijfformulier te downloaden!