Pennen voor pennen actie stopt

Wat hebben veel mensen ons de afgelopen jaren fantastisch geholpen bij het inzamelen van pennen. En wat hebben vrijwilligers zich er met hart en ziel voor ingezet. Heel veel dank aan iedereen!
Al die pennen zijn gerecycled door een bedrijf en onze stichting ontving daarvoor steeds een kleine vergoeding. Inmiddels is hun programma zo omvangrijk geworden dat het recylce bedrijf nieuwe voorwaarden heeft gesteld aan het aanleveren van de pennen. Dit betekent zoveel extra werk voor onze vrijwilligers, wij willen dat niet van hun vragen. Het heeft ons helaas doen besluiten met deze mooie actie te stoppen.

Eén van onze vrijwilligers is op zoek gegaan naar een vervanger voor het inzamelen.  Zij vond stichting Phusis, de Haven van Kloosterveen, in Assen. Een prachtig initiatief waar mensen met een beperking een plek vinden om te werken en te wonen. Zij gaan de pennen-inzameling overnemen voor hun eigen goede doel. U doet hen veel plezier met lege en gebruikte pennen! (www.stichtingphusis.nl)